.
اطلاعات کاربری
دوستان
خبرنامه
آخرین مطالب
کانالهای تلگرام
دیگر موارد
آمار وب سایت

 

آداب و رسوم جشن‌ و سرور در حصارخروان

 

 

 

جشن‌ها و سرورها، يكي از جلوه‌هاي فرهنگي مردمان اقوام و ملل مختلف است؛ در فرهنگ اسلامي و شيعي، به طور مستقيم و نيز عارضي برگزاري جشن و سرور مورد توجه است.

 

به علاوه آثار فردي و اجتماعي قابل توجهي در برگزاري جشن و سرور مشاهده مي‌شود؛ "فرهنگ‌پذيري"، "كاهش آلام روحي و رواني"، "كسب بهجت معنوي و انبساط روحاني"،"صله‌رحم و ديد و بازديد"، "كسب اطلاع از احوال آشنايان و خويشاوندان"، "اطعام خويشاوندان و مسكينان" و...

 

بركات بسيار ديگر را مي‌توان در جشن‌ها و سرورها ديد. بديهي است كه مديريت برگزاري جشن‌ها و سرورها بايد با نگرشي عميق، متعالي و خردمندانه باشد كه ضمن دارا بودن اين آثار و بركات مادي و معنوي، تبعات منفي براي جامعه ايجاد نكند. اين آثار منفي كه ممكن است شامل لغزش و خطاهاي اخلاقي باشد كه بعد از سرور و گاه شادي آني، آلام روحي مضاعف ناشي از گناه را پديد مي‌آورد و يا حوادث ناگواري را كه گاه در چهارشنبه سوري‌ها شاهد آن هستيم، به ارمغان آورد.

 

در ادامه به يك سلسله از جشن‌ها و سرورهاي "آئيني" و "بومي" كه در حصارخروان و روستاهاي اطراف رايج بوده و برخي از آنها به ديار فراموشي سپرده شده است، اشاره مي‌كنيم و جشن‌ و سرورهاي "خانوادگي" مانند عقد و عروسي و.. را به مجالي ديگر مي‌سپاريم:

 

 

 

 



:: موضوعات مرتبط: آداب و رسوم حصار , ,
:: post : 368
|
امتیاز مطلب : 5
|
تعداد امتیازدهندگان : 1
|
مجموع امتیاز : 1
ن : Morteza
ت : یک شنبه 5 دی 1395

صفحه قبل 1 صفحه بعد

موضوعات
نویسندگان
آرشیو مطالب
مطالب تصادفی
مطالب پربازدید
پشتیبانی